نقش اینترنت اشیاء در بهبود یادگیری زبان انگلیسی: فرصت ها و چالش ها
کد مقاله : 1180-ELTCONF7.
نویسندگان
محمد مهدی نامی *1، فرهاد علیپور2
1دانشگاه فرهنگیان- پردیس چمران، تهران
2دکترای مدیریت آموزشی، گروه مدیریت، دانشگاه فرهنگیان- پردیس شهید چمران، تهران، استان تهران، ایران.
چکیده مقاله
هدف: تقاضای سراسری برای تسلط به زبان انگلیسی، رویکردهای نوآورانه‌ای را برای آموزش زبان، به ویژه در مناطق دورافتاده که روش‌های سنتی با موانع قابل توجهی روبرو هستند، ضروری کرده است. ادغام اینترنت اشیا در فناوری آموزشی، فرصتی متحول‌کننده برای پر کردن این شکاف و گسترش دسترسی به منابع یادگیری زبان ارائه می‌دهد. این مقاله بر روی نقش اینترنت اشیا در کلاس‌های درس آموزش زبان انگلیسی در راستای تلاش برای بهبود اثربخشی آموزش و یادگیری تمرکز کرده است. روش: روش پژوهش حاضر از نوع مروری است. جستجو بر اساس کلید واژه‌های تخصصی «اینترنت اشیاء»، «کلاس هوشمند»، «آموزش زبان انگلیسی» و «سیستم یادگیری هوشمند زبان انگلیسی» در پایگاه داده پژوهشی شامل Direct Science،Scopus ، Google Scholar و Elsevier انجام شد. مقالات منتشر شده بین سال‌های 2015 تا 2025 با شیوه کتابخانه ای جمع آوری و بررسی شده‌اند. نتایج: سیستم‌های ارزشیابی خودکار، تجربه یادگیری تعاملی، پلتفرم‌های یادگیری تطبیقی، بازخورد بلادرنگ، تمرین و بهبود تلفظ، یادگیری مبتنی بر صدا از طریق دستیارهای مجازی مانند الکسا، سیری و دستیار گوگل به زبان‌آموزان زبان انگلیسی، واقعیت مجازی و افزوده و تقویت مهارت‌های نوشتاری جهت یادگیری کارآمد از مزایای اینترنت اشیا در آموزش و یادگیری زبان انگلیسی است. با این وجود، چالش‌های پیش روی پیاده‌سازی اینترنت اشیا در محیط آموزشی شامل هزینه و دسترسی‌پذیری، آموزش مداوم معلمان و فقدان زیرساخت فنی می‌باشد. نتیجه‌گیری: اینترنت اشیا به دلیل توانایی‌اش در ایجاد محیط‌های یادگیری تعاملی و شخصی‌سازی‌شده، به طور فزاینده‌ای در آموزش زبان انگلیسی اهمیت پیدا کرده است.
کلیدواژه ها
اینترنت اشیاء، هوش مصنوعی، آموزش زبان انگلیسی، یادگیری زبان انگلیسی.
وضعیت: پذیرفته شده مشروط برای ارائه شفاهی