محورهای همایش

۱. چارچوب‌های مفهومی و نظری دانش پداگوژی محتوا (PCK) و کاربرد آن در آموزش زبان انگلیسی

  • ماهیت و مفهوم دانش پداگوژی محتوا برای معلمان زبان انگلیسی
  • عناصر و مؤلفه‌های دانش پداگوژی محتوا در آموزش زبان انگلیسی
  • ویژگی‌های معلمان مجهز به دانش پداگوژی محتوا در آموزش زبان انگلیسی
  • کاربرد مدل‌های دانش پداگوژی محتوا (PCK) در آموزش زبان انگلیسی

۲. سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی درسی مؤثر برای اجرای رویکرد مبتنی بر PCK در آموزش زبان انگلیسی

  • تحلیل، درک و سازمان‌دهی برنامه‌های درسی زبان انگلیسی
  • طراحی واحدهای یادگیری و برنامه‌ریزی آموزشی برای آموزش زبان انگلیسی
  • رویکردها و راهبردهای مؤثر در تدریس زبان انگلیسی
  • نقش پلتفرم‌های دیجیتال، هوش مصنوعی، یادگیری ترکیبی و واقعیت افزوده/مجازی در آموزش زبان انگلیسی
  • توسعه ابزارها و آزمون‌های نوآورانه منطبق با دانش پداگوژی محتوا (PCK) در آموزش زبان انگلیسی
  • توسعه محتوای چندرسانه‌ای و مواد آموزشی فناورانه برای آموزش زبان انگلیسی
  • بررسی شایستگی‌های اخلاقی، روانی و حرفه‌ای مورد نیاز معلمان زبان انگلیسی
  • نیازسنجی و شناخت ویژگی‌ها و پیش‌زمینه‌های یادگیرندگان در فرایند یادگیری زبان انگلیسی
  • باورها، نگرش‌ها و انگیزه‌های ذی‌نفعان مرتبط با آموزش زبان انگلیسی
  • تحلیل عوامل فیزیکی، اجتماعی و روان‌شناختی محیط‌های آموزشی در کلاس‌های زبان انگلیسی
  • فرصت‌ها و چالش‌ها در بومی‌سازی دانش پداگوژی محتوا در آموزش زبان انگلیسی

۳. توسعه دانش پداگوژی محتوا (PCK) در میان معلمان زبان انگلیسی

  • نقش دانشگاه‌ها، اعضای هیئت علمی و برنامه‌های تربیت معلم در توسعه دانش پداگوژی محتوا
  • ابزارها و راهبردهای ارتقای دانش پداگوژی محتوا در میان معلمان زبان انگلیسی
  • نقش پژوهش‌های معلم‌محور (اقدام‌پژوهی، بازتاب عمل و روایت‌پژوهی) در رشد دانش پداگوژی محتوا در آموزش زبان انگلیسی
  • روندهای جهانی و آینده‌نگری در آموزش معلمان و آموزش زبان انگلیسی

Conference Themes

1.Conceptual and Theoretical Frameworks of Pedagogical Content Knowledge (PCK) and Their Application in English Language Education

  • The concept and nature of Pedagogical Content Knowledge for English language teachers
  • Components and elements of Pedagogical Content Knowledge in English language teaching
  • Characteristics of teachers equipped with Pedagogical Content Knowledge in English instruction
  • Application of Pedagogical Content Knowledge (PCK) models in English language teaching

2.Effective Policy-Making and Curriculum Planning Strategies for Implementing a Pedagogical Content Knowledge (PCK)-Based Approach in English Language Education

  • Analysis, understanding, and organization of English language curricula
  • Designing learning units and instructional planning for English language teaching
  • Effective approaches and strategies in teaching English
  • The role of digital platforms, artificial intelligence, blended learning, and augmented/virtual reality in English instruction
  • Development of innovative assessment tools and instruments aligned with Pedagogical Content Knowledge (PCK) in English education
  • Development of multimedia content and technological educational materials for English language instruction
  • Examination of ethical, psychological, and professional competencies required for English language teachers
  • Needs assessment and understanding of learners’ characteristics and backgrounds in English language acquisition
  • Stakeholders’ beliefs, attitudes, and motivations related to English language education
  • Analysis of the physical, social, and psychological environmental factors within English classrooms and schools
  • Opportunities and challenges in localizing Pedagogical Content Knowledge for English language teaching

3.Advancing Pedagogical Content Knowledge (PCK) among English Language Teachers

  • The role of universities, faculty, and teacher education programs in developing Pedagogical Content Knowledge
  • Tools and strategies for fostering Pedagogical Content Knowledge among English teachers
  • The contribution of teacher-centered research approaches (action research, reflective practice, and narrative inquiry) to the development of Pedagogical Content Knowledge in English education
  • Global trends and future perspectives in teacher training and English language education