محورهای همایش
۱. چارچوبهای مفهومی و نظری دانش پداگوژی محتوا (PCK) و کاربرد آن در آموزش زبان انگلیسی
- ماهیت و مفهوم دانش پداگوژی محتوا برای معلمان زبان انگلیسی
- عناصر و مؤلفههای دانش پداگوژی محتوا در آموزش زبان انگلیسی
- ویژگیهای معلمان مجهز به دانش پداگوژی محتوا در آموزش زبان انگلیسی
- کاربرد مدلهای دانش پداگوژی محتوا (PCK) در آموزش زبان انگلیسی
۲. سیاستگذاری و برنامهریزی درسی مؤثر برای اجرای رویکرد مبتنی بر PCK در آموزش زبان انگلیسی
- تحلیل، درک و سازماندهی برنامههای درسی زبان انگلیسی
- طراحی واحدهای یادگیری و برنامهریزی آموزشی برای آموزش زبان انگلیسی
- رویکردها و راهبردهای مؤثر در تدریس زبان انگلیسی
- نقش پلتفرمهای دیجیتال، هوش مصنوعی، یادگیری ترکیبی و واقعیت افزوده/مجازی در آموزش زبان انگلیسی
- توسعه ابزارها و آزمونهای نوآورانه منطبق با دانش پداگوژی محتوا (PCK) در آموزش زبان انگلیسی
- توسعه محتوای چندرسانهای و مواد آموزشی فناورانه برای آموزش زبان انگلیسی
- بررسی شایستگیهای اخلاقی، روانی و حرفهای مورد نیاز معلمان زبان انگلیسی
- نیازسنجی و شناخت ویژگیها و پیشزمینههای یادگیرندگان در فرایند یادگیری زبان انگلیسی
- باورها، نگرشها و انگیزههای ذینفعان مرتبط با آموزش زبان انگلیسی
- تحلیل عوامل فیزیکی، اجتماعی و روانشناختی محیطهای آموزشی در کلاسهای زبان انگلیسی
- فرصتها و چالشها در بومیسازی دانش پداگوژی محتوا در آموزش زبان انگلیسی
۳. توسعه دانش پداگوژی محتوا (PCK) در میان معلمان زبان انگلیسی
- نقش دانشگاهها، اعضای هیئت علمی و برنامههای تربیت معلم در توسعه دانش پداگوژی محتوا
- ابزارها و راهبردهای ارتقای دانش پداگوژی محتوا در میان معلمان زبان انگلیسی
- نقش پژوهشهای معلممحور (اقدامپژوهی، بازتاب عمل و روایتپژوهی) در رشد دانش پداگوژی محتوا در آموزش زبان انگلیسی
- روندهای جهانی و آیندهنگری در آموزش معلمان و آموزش زبان انگلیسی
Conference Themes
1.Conceptual and Theoretical Frameworks of Pedagogical Content Knowledge (PCK) and Their Application in English Language Education
- The concept and nature of Pedagogical Content Knowledge for English language teachers
- Components and elements of Pedagogical Content Knowledge in English language teaching
- Characteristics of teachers equipped with Pedagogical Content Knowledge in English instruction
- Application of Pedagogical Content Knowledge (PCK) models in English language teaching
2.Effective Policy-Making and Curriculum Planning Strategies for Implementing a Pedagogical Content Knowledge (PCK)-Based Approach in English Language Education
- Analysis, understanding, and organization of English language curricula
- Designing learning units and instructional planning for English language teaching
- Effective approaches and strategies in teaching English
- The role of digital platforms, artificial intelligence, blended learning, and augmented/virtual reality in English instruction
- Development of innovative assessment tools and instruments aligned with Pedagogical Content Knowledge (PCK) in English education
- Development of multimedia content and technological educational materials for English language instruction
- Examination of ethical, psychological, and professional competencies required for English language teachers
- Needs assessment and understanding of learners’ characteristics and backgrounds in English language acquisition
- Stakeholders’ beliefs, attitudes, and motivations related to English language education
- Analysis of the physical, social, and psychological environmental factors within English classrooms and schools
- Opportunities and challenges in localizing Pedagogical Content Knowledge for English language teaching
3.Advancing Pedagogical Content Knowledge (PCK) among English Language Teachers
- The role of universities, faculty, and teacher education programs in developing Pedagogical Content Knowledge
- Tools and strategies for fostering Pedagogical Content Knowledge among English teachers
- The contribution of teacher-centered research approaches (action research, reflective practice, and narrative inquiry) to the development of Pedagogical Content Knowledge in English education
- Global trends and future perspectives in teacher training and English language education