| ارزیابی محتوای دستوری در کتابهای آموزش زبان انگلیسی متوسطه دوم در مدارس ایران |
| کد مقاله : 1084-ELTCONF7. |
| نویسندگان |
|
مبین جعفری بخشکندی *، امیررضا قلی زاده سرای ملکی دبیر رسمی زبان انگلیسی آموزش و پرورش |
| چکیده مقاله |
| مقاله حاضر به ارزیابی موضوعات دستوری در کتابهای آموزش زبان انگلیسی در مدارس ایران اختصاص دارد. این پژوهش سعی دارد به این سوال پاسخ دهد تا چه اندازه محتوای دستوری این درسها برای محقق شدن اهداف یاددهی -یادگیری به معلمان و دانشآموزان کمک میکنند. رویکرد این پژوهش روش آمیخته است و از تحلیل محتوا برای تحلیل اطلاعات کمی و کیفی استفاده میکند. با بررسیهایی که بر روی کتابهای آموزش زبان انگلیسی سری ویژن صورت گرفت مشخص شد که سه کتاب درسی این دوره محتوای دستوری خود را به روشهای مختلف ارائه میدهند. آنها در فراهم آوردن محتوای دستوری چالش برانگیز موفق بودهاند تا نیازها و علایق یادگیرندگان را برآورده کنند. از طرف دیگر مشخص شد که این کتابهای درسی مشکلاتی نیز دارند که مرتبط با درجهبندی درسهای مربوط به دستور و اعتبار مثالهای گرامری هستند. این مقاله با نتایجی همراه بود که مورد پژوهش و ارزیابی دقیق قرار گرفته است. |
| کلیدواژه ها |
| آموزش زبان انگلیسی، دستور زبان، ویژن |
| وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |