| روایت پژوهی : رویکردی نوین درتوسعه دانش پداگوژی زبان انگلیسی |
| کد مقاله : 1007-ELTCONF7. (R1) |
| نویسندگان |
|
مهسا پری کاری *1، مریم پری کاری2 1PhD student, Department of Teaching Foreign Languages, ToH. C., Islamic Azad University, Torbat Heydarieh, Iran. 2دانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی، گروه روانشناسی،موسسه آموزش عالی تابران،مشهد،ایران |
| چکیده مقاله |
| در دنیای امروز تسلط بر زبان بینالمللی نه یک انتخاب، که پُل ارتباطیِ ضروری برای پیوستن به کاروان بزرگ علم و فناوری جهان است. از سوی دیگر، چالشهای یادگیری این زبان در ایران، لزوم واکاوی عوامل کلیدی در این مسیر را بیش از پیش نمایان ساخته است. لذا این مطالعه با هدف بررسی کاربردها و سازوکارهای اثربخشیِ روایتپژوهی در پداگوژی زبان انجام شد. مقاله حاضر یک مطالعه مروری با روش کتاب خانه ای و متمرکز بر تحلیل کیفی است که محتوای لازم برای نگارش آن از طریق بررسی پژوهش های معتبر چاپ شده در Google scholar ، Science direct ،Pub med، Wily، Isc ، به دست آمده است. کلید واژه های مورد استفاده عبارت بودند از: روایت پژوهی، پداگوژی، پداگوژی زبان. با توجه به حجم مطالب و هدف مطالعه تعداد 102 محتوای مستند که شامل مقاله، کتاب و صفحات وب مرتبط با موضوع بود، انتخاب و بررسی گردید و از این میان 45 مقاله که ارتباط بیشتری با موضوع داشت، در نگارش این مقاله مورد استفاده قرار گرفت. یافته های این مقاله نشان داد که روایت پژوهی می تواند به عنوان یک یک روش مؤثر و کارآمد در پداگوژی زبان برای آموزش و در نتیجه یادگیری بهتر به کار گرفته شود. پیشنهاد می شود پژوهش های آتی با به کارگیری روشهای ترکیبی و مطالعات طولانیمدت، به درک عمیقتر و کاربردیتری از این حوزه دست یابند. نتایج این مقاله برای معلمان زبان، پژوهشگران حوزه آموزش زبان، برنامهریزان آموزشی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی می تواند مفید باشد. |
| کلیدواژه ها |
| روایت پژوهی، پداگوژی، پداگوژی زبان. |
| وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |